lørdag 27. februar 2016

Mariusvotter

Mariusvotter har ridd strikkesider i sosiale medier som en mare over en tid, og jammen har jeg ikke bitt på og laget et par jeg også... Jeg har brukt Fritidsgarn som i oppskriften, men har fått med meg at det var lett å tove vottene til ubrukelige klumper - så mine ble pent og forsiktig kjørt to ganger i sentrifuge. Etter første runde alene var det nesten ikke mulig å merke noe, så jeg vætte de på ny, og sendte et dynka håndkle med på karuselltur. Vottene er ikke veldig tovet, men nok til at de er varmere enn før sentrifugen, men fremdeles store nok til å bruke. De ble dessuten myke av behandlingen, og det var ingen ulempe. 86 gram Fritidsgarn borte, men enda er det en del igjen i den røde veska... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)