fredag 2. januar 2015

Strikkeåret 2015


I 2014 (som i -13) har garnlageret vokst. I 2015 er målet at garnlageret skal reduseres. Nå har jeg fått nokså god oversikt over mønstrene som finnes i garnhandlingen min, det er når det kommer til Drops-salget i mai jeg ryker på årets første smell. Og etter det går det slag i slag (eller var det salg i salg?)
 
Tallene ble slike:
Brukt: 16451 gram
Kjøpt: 19100 gram
Lagerendring: 2649 gram
 
Tjukt garn har nokså høy omløpshastighet i heimen. Og jeg er glad i å strikke luer. Og gensere.

Lageret har vokst jevnt og trutt, og jeg ser at det er noen vellagrede garn her, og de hadde vært greit å gjøre en innsats på. Målet for året er å minke lageret med 5 kg før jeg kjøper noe nytt, og 10 kg totalt i året. Da har jeg en slakk på innkjøp på ca 5 kg hvis jeg strikker ca like mye i 2015 som i 2014 – noe som er lite trolig egentlig, siden jeg ikke har igjen så mye tjukt garn som tynt nå.
 
I løpet av året vil jeg strikke meg en tynnere ullgenser/jakke enn hva jeg har til nå. Jeg skal også strikke noe ut av 5 strikkebøker jeg har - jeg skal bestemme hvilke bøker i løpet av helga, og komme tilbake til det.
 
Det viktigste er uansett å fortsatt ha det trivelig og morsomt med strikkinga!
 
Ha et kreativt 2015! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)