søndag 11. januar 2015

Kul vest til en kul liten kompis

Her er grunnen til at det har gått litt sakte med Nøstebarndressen i de siste dagene:
 Vesten er fristrikk etter at jeg hadde sett for meg at en slik vest kunne være kul. Jeg syns jeg fikk rett!!
Vesten er strikket i Drops Loves You 2, en blanding av alpakka, ull og lin. Den skulle være i str 3-4 år, men jeg mistenker at den er litt stor. Mottakeren vokser vel inn i den! :-)

Det gikk 257 gram til vesten - lagergarn. Jeg har fremdeles igjen litt grått garn og litt over et nøste rødt. Da jeg kjøpte garnet var det med tanke på å strikke en heldress i garnet, jeg har visst planlagt å strikke det en god stund...

Nøstebarndressen har forresten ikke så mye igjen den heller - jeg har begynt på knappestolpen og har den, halskanten og monteringen igjen. Satser på at den kan bli ferdig i løpet av en ukes tid!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)