tirsdag 22. juli 2014

Fremdeles i ferdigstillingsmodus

Jeg er fremdeles i ferdigstillingsmodus. Og det er jo hyggelig - det blir finere i heimen når det ikke ligger hauger med påbegynte og nesten-ferdige strikketøy overalt...
 
Jeg er nok fremdeles i ferdigstillingsmodus, men de neste prosjektene er bare påbegynte, nå er det vel slutt på de nesten-ferdige, så vidt jeg har kontroll over. Men en vet aldri. Det neste prosjektet som skal bli ferdig er en genser til meg selv, der bolen er kommet til der jeg har delt for for- og bakstykke, og ermene selvfølgelig ikke er ferdige. Men har troa på at den kan bli ferdig før august er over, i alle fall! Merk for øvrig at glitter er in i heimen - ikke mindre enn tre prosjekter har glitter i seg - og det samme har genseren min som skal bli ferdig!
 
To bukser strikket i Freestyle. Disse skulle vært ferdig for et års tid siden, sånn ca... Strikket i str 6 og 4 år, og de var kjedelige som pokker å strikke. Likevel: sleit meg ferdig med de i vår, og så har det bare tatt noen måneder å få på tenner og øyne... Buksene veier 295 og 357 gram, og er jo i grunn fine. Selv om jeg sliter en del med å få til å brodere over fint, det er så mange som lager så flotte ansikter bakpå buksene, jeg er ikke helt der enda...

Votter i Estlandsk flerfarget garn, fristrikk. Havskummønster. 73 gram.
Babyjakke i Svale, 120 gram, og fristrikk. Strikket i vår, så ingen egentlig UFO - det gjensto bare trådfesting og knapper, og siden den ikke er tiltenkt noen, så hastet det aldri.

Babyjakke i Fame Trend - et garn jeg fikk til bursdag for noen år siden. 95 gram. Jakka er ikke tiltenkt noen, men var moro å fristrikke noe smått når jeg hadde strikket flere større gensere i fjor. Trådfestinga og knapper gjensto fram til i går.

Marius-selekjole str 1 år. Rosa Karisma, lysebrun Falk, og et lyst lilla tyrkisk garn med glitter i. Str 1 år. 147 gram. Tantebarnet som var tiltenkt kjolen er allerede vokst ut av den...

Kortermet genser til søskenbarnet på 6 år. Fristrikk. En tråd grønn tyrkisk garn med glitter, på deler av genseren 1 tråd naturhvit bomull eller bambus-garn(rester etter en kjole), resten 1 tråd rosa bomullsgarn fra en tidligere HUV-pakke. 277 gram.

Rillestrikket genser til fadderbarnet på snart 5 år, strikket i en tråd New Zealand lammeull og en Kitten Mohair med glitter på bolen, og et tynt alpakkagarn og en tråd Kitten Mohair med glitter i ermene, 219 gram. Garnet skulle først bli genser til meg, men det ble det ikke, det ble heller til lille L.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)