onsdag 26. juni 2013

Lue i sommersol

Juniluen i luealongen på Hobbyboden.
Mønsteret finner du her 
Jeg brukte 97 gram garn.
 
Denne lua er nok ment for barn, men jeg fikk noe som føles som enorme mengder tykt bomullsgarn i HUV-pakken min (altså, litt over to nøster...) og har lagd bærlue til meg selv. Jepp. Og etter at jeg hadde laget den "hempa" i toppen på lua innså jeg hvor praktisk det må være med hemper i toppen på luer! Jeg kan henge opp lua på en knagg, fint for meg - men tenk på barnehageunger og de ansatte - så greit det må kunne være å henge opp den halvbløte lua, ikke bare legge den i hylla?
 
Det grønne er forresten uvenngarn det også, det er et tynnere bomullsgarn som jeg la dobbelt og håpte at det skulle bli borte. Neida. Rester av det også...
 
Jeg skyndte meg å ta bilder den halve dagen vi hadde sol her denne uka. Effektiv halv dag, jeg rakk å bli veldig solbrent også, siden jeg sto ute og snekra kaninbur. Så nå har jeg et varmemagasin øverst på ryggen, og veldig lite strikketid. Jeg strikker på neste uvennprosjekt, men det er et prosjekt som skal bruke de nesten åtte nøstene med likt garn i uvennpakka, så det tar nødvendigvis tid. Dessuten er det drittkjedelig å bare strikke rette masker uten noe særlig mønster, hele tiden. Menmen. Tre av nesten åtte nøster er strikket, så det nærmer seg da halvveis!
 

3 kommentarer:

  1. Lurt med hempe ja! Ikke bare meg som strikker om sommeren skjønner jeg :)

    SvarSlett
  2. Så søt lue du har strikket. Lykke til med resten av uvennpakken din..

    SvarSlett

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)