fredag 19. april 2013

Fnugglett og kjempelett

 
 
Jeg elsker garnet Faerytale fra DSA!
 
Dette har resultert i at jeg har en del enkeltnøster liggende, for jeg klarer ikke å la være å gå forbi uten å kjøpe med meg ett. Minst. Og fargene er så fine, det er farger for både solskinns- og regnværsdager.
 
I høst lagde jeg et sjal av to nøster Faerytale, og jeg syns det ble så fint. Nå prøver jeg igjen, og syns det er like fint nå. Enkelt og greit, riller og hullbord (den enkleste ja, strikk to rett sammen og kast, strikk alle masker rett på neste pinne). Det mest avanserte, nå som sist, er piqotkanten nederst. Ikke så vanskelig den heller, søk "knitted piqot" på youtube, og snille mennesker viser fram hvordan det gjøres. Jeg har brukt pinne seks på mine sjal, jeg syns det blir passe for å få fram luftigheten i garnet.
 
Noe av det jeg liker best med disse sjalene, bortsett fra at det er fine farger og de er nydelig myke og deilige, er mengden restegarn. Nå ble det riktignok ca to meter med rosa igjen, men av det brune var det bare akkurat til å få festet trådene.
 
 
95 gram veier denne herligheten etter trådfesting. Det har ikke vært noe hasteprosjekt, jeg ser i strikkedagboken at jeg la opp 25. februar, men slik er det når en har mange prosjekter gående, det kan ta tid å lande de ulike... Nå er "storprosjektet" en jakke til meg selv, men den blir nok ikke så brått ferdig, jeg har nemlig fått det for meg at den ser litt overskyet ut i fargene, og da blir det ikke så mange rillene på den i gangen.

1 kommentar:

  1. Sånne sjal er så deilige å bruke, og brunt + rosa er en lekker kombinasjon. (Som alltid gir meg lyst på is av en eller annen grunn, hihi...)

    SvarSlett

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)