torsdag 7. februar 2013

Som å kle på seg en klem!

Nattblekt bilde, men genseren er hvit altså. Jeg er normalt ikke SÅ hvit i ansiktet.
 
Torsdag 25. januar fikk jeg pakke med Tyrkiagarn - nå liker jeg egentlig å kjøpe garn hjemme, men alternativet til Tyrkiagarnet til denne genseren var nok ingen genser... I kveld har jeg gjort ferdig genseren, og den er veldig deilig å krype oppi! En skikkelig kosegenser <3 p="">
 
Jeg har brukt Ice Yarns, en tråd Alpaca Light (og light går på alpakkaprosenten, 30% alpakka og 70% acryl) og en tråd Super Alpaca (25% supre prosenter alpakka, 75% dralon. Men et godt garn å strikke med for oss som liker litt pusete garn!) Det gikk totalt 678 gram til denne genseren. De forsiktige prosentene med alpakkafiber kan kanskje gjøre at en kan "stramme opp" genseren litt med en finvask - det kan nok hende det må prøves hvis den utvider seg mye mer.
 
Den er jo heftig inspirert av Skappelgenseren. Men jeg la opp 80 masker på pinne 9, og det ble i bredeste laget til vanlig, men fint når en vil ta beina inni i sofakroken om kvelden. Jeg strikka den så lang som jeg trodde jeg ville ha den, og glemte at den kom til å sige en del, noe som gjør at den er nesten på knærne mine når jeg går i den. Men det er greit.
 
Halsen har jeg laget en egen variant på, den kan brettes ned, eller hvis jeg fryser kan den brettes opp og bli mer "inntil". Egentlig trenger en ikke å felle av, en kan bare sy sammen skuldrene og la det stå igjen åpning til halsen...

 
Ekte nattbilde, bare for å få fram hvor stor en klem denne genseren er. (Og så fikk jeg visst med at jeg har røykvarsler i gangen. Fint for meg. Den pålimte fuglen på speilet er også fin. Jeg liker fugler)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)