fredag 14. september 2012

Det nye favorittplagget!

I sommer kjøpte jeg blant annet to nøster herlig Faerytale fra Du Store Alpakka. Det garnet er elsk! Nå har sjalet endelig kommet av pinnene og fått festet tråder - og faktisk fått nytt hjem!
 
Jeg hadde med meg sjalet på jobb tidlig i prosessen, og en kollega ble veldig begeistret - mer enn jeg var, selv om jeg virkelig syns garnet og fargene var fine. Entusiasmen gjorde at jeg spurte om hun ville se sjalet når det var ferdig, og om hun evt ville ha det. Det ville hun. "Dette blir det nye favorittplagget mitt!" er jo en super tilbakemeldig :D
 
I matpausen på jobb i gårkveld ble trådene festet, og så var det det med bilder da... Kameraet mitt er ødelagt, så mobilbilder blir det uansett, men inne på kveldstid er virkelig ikke det beste for kvaliteten. Og så var det hvor bildet skulle tas da.. Jeg endte med å rydde et bord, legge sjalet på, og klatre opp på en stol selv. Så sikkert veldig smart ut! :p
 
Det var til dette sjalet jeg lærte meg å strikke piqot-kant, en stor takk til ivrige strikkere som legger ut rettledninger på alt mulig på youtube!


 
I kveld lukter det våt ull og kokt ugress i heimen - forrige helgs plantefargingskunnskaper må tas i bruk når de er nye, så jeg har kjøpt meg alun, Toppull som ikke er fargebehandlet, milo og eddik. Jeg har skaffet meg stor kjel, og nå i kveldinga var jeg ute i bedet og røska opp kjelen full med vassarve. Det skal visst gi en blekblå farge, det blir spennende å se! Koker fargesuppe nå, og jeg skjønner jo hvorfor syns det er greit å drive med sånn ute - mat smaker ikke annet enn kokt ugress her nå...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)