torsdag 23. august 2012

Augustluer fra et augustbarn

I går feira jeg 29 år, og innså at det skal skje UTROLIG mye på ett år, hvis jeg skal være der i livet jeg trodde jeg kom til å være for ti år siden. Jeg har liksom ikke helt troa. Og ikke helt de samme målene - selv om jeg fremdeles har innmari lyst til å reise til en del av de stedene som sto på lista, og jeg ikke har kommet meg til - enda. Men flere viktige faktorer er tilstede: jeg har flytta til Otta, jeg har kjøpt meg sau - hurra! Jeg har blitt folkevalgt - ikke bare en, men to ganger.
 
Men altså bursdag. Bestemor har hekla oldemorsruteteppe til å ha i en stol på sætra -elsk! Liv Annette har kjøpt garn, mønster, pinner, saks og målebånd - og beskjed om å strikke meg lue -jeg er ikke hard å be!. Mamma og pappa har vært på tur og kjøpt et veldig fint garn og mønster til en "axelvarmare" - den blir god å ha i vinter! Tanter og Jeanette har kjøpt vin - her legges det altså til rette for strikk og drikk! I tillegg har bestemor og bestefar i nabohuset sørget for at det blir mer kaker med mandelbunn her - jeg har fått mandelkvern. Charlotte har kjøpt det fine We can do it-skiltet som skal på fjøsdøra, det må bare stå inne og skinne ei stund først. Og i tillegg til alt dette har jeg fått lovnad på en murgrill ute av yngstebror - og kurs i plantefarging av mamma og pappa!
 
Men noe har da skjedd på håndarbeidsfronten også, jeg hadde jo kaffebesøk, og da passa det fint å feste tråder (da ser det jo ut som om jeg er sååå flittig, mye blir ferdig på en kveld)!
To luer til luealongen på hobbyboden - Obley hat strikket i Alpha.

Luene er laget til sjalene - og er det noen som tror dette er restegarn fra sist Marius jeg strikket, så har de aldeles rett. *kjøper av og til litt for mye garn, bare for ikke å få for lite...*

To sjal og luer på tur bort - mamma skulle gi de i gave til noen søte tvillingjenter.

1 kommentar:

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)