lørdag 27. mars 2010

Jøss? Et vottepar!


Ok, så er ikke de her så veldig imponerende eller avanserte da, men de er søte for det! ;)

Og oppskriften? Ut av eget hode, men veldig lite avanserte greier:

Har brukt det rosa akrylgarnet og pinne 3,5. La opp 28 masker og strikket tre pinner, før jeg satte abeidet på sett-pinner og strikket rundt. Etter 8 omganger strikket jeg to sammen og kasta på en, hele veien rundt, før jeg fortsatte å strikke rundt i 19 omganger. Fra den tjuende omgangen og opp felte jeg fire masker hver omgang - den første masken på første og tredje pinnen, siste maske på andre og fjerde. Når det var fire masker igjen trakk jeg tråden gjennom, og festet den. Vips, en vott! :)

4 kommentarer:

  1. Skjønner du er i restegarnstrikkinga. Mange flotte produkter å se nedover bloggen din. Votter er jo en fin ting å få noe små rester avgårde:)

    SvarSlett
  2. De var kjempe søte :D Ønsker deg ei fin påske :D

    SvarSlett
  3. Søte små votter...deilig å få unna litt restegarn:O)

    Ha en strålende påske

    SvarSlett

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)