fredag 19. februar 2010

Rørosmartna

Tirsdag var jeg på ekspedisjon til Røros. Bestefar syns det var kaldt, og bestemor skulle ha selskap – så da var det bare odelsjenteplikta å bli med da! Det var første gangen jeg var på Rørosmartnan, og det kan bare slås fast med det samme: det blir ikke siste! Det er mulig det blir siste gang jeg blir med på sånn busstur, 80% av passasjerene var passert 55, men for all del, de tura og var nokså festlige en del av de. Mer om de senere...

Har begynt å betale studielånet mitt nå, så var ikke så mye penger jeg hadde til rådighet, men fikk da handla meg den tradisjonelle gløgg-koppen, noen hvite trehjerter, og et par strikketing:
mønster på Rørosvotten
merinoull fra Leine Merino. Ett hespe ufarget 100g, og ett lilla, 50g
Kunne glatt ha handla masse mer, men det er noe med å kose seg med det en har råd til, for øyeblikket! :) Og jeg virkelig elsker garnet fra Leine - siden sist jeg kjøpte har de begynt å spinne det litt løsere, noe som virkelig gjorde det perfekt!!

På bussen var det som sagt en del godt voksne mennesker. Blant annet en gladgjeng fra lenger sør i dalen, en gjeng som tydeligvis brukte å reise på martnan. Rundt 55-60 år, tre-fire karer som hadde både humør, no godt på innerlomma og en del betraktninger. Blant annet hadde de noen rundt det at de var forblitt ungkarer – de hadde da ikke hatt tid til å finne seg kjerring når de var yngre, for da var det så mye annet som skulle gjøres. Det var både gård og annet arbeid, og hvis en skulle gjøre det skikkelig, da gikk tida fort, og plutselig satt de der da, ungkarer og spellmenn, og «alle andre» var etablerte. Så slik kan det altså gå – og greit å huske på av og til...

Ellers skulle jeg gjerne lagt ut bilder fra martnan og hva jeg har kjøpt, men telefonen min forsvant på Alvdal, så da hadde jeg plutselig ikke kamera... Fått nytt sim-kort i dag, så nå venter jeg bare på ny pin-kode...

I dag og i morgen er det skole på meg, så får se om jeg får strikka litt da, og får tatt bilde av det i løpet av helga :) Og OL fortsetter i fullt monn for oss sportsidoter – det er bare såvidt det blir tid til å sove for tida! Moro! I dag ble det gull til Tora Berger og Nord-Gudbrandsdalen, og det er i alle fall moro!!! Gratulerer Tora!

Ønsker dere ei finfin helg! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)