onsdag 28. oktober 2009

Prøvebaking, nåler og garn



I dag har jeg prøvebakt tørre vafler. Prøvebaking går ut på å prøve ut nye kakesorter for å finne ut om de skal få lov til å bli julekaker. Jeg fant en oppskrift på Strikkelines blogg - og den var veldig god! Så nå er det en boks hos meg, en hos mamma, og en hos besteforeldrene mine - i tillegg til at jeg har smakt litt selv. Trivelig :)
Tok forresten et bilde av hvordan det ser ut når jeg baker, PC med oppskrifta på kjøleskapet, et kjøleskap som forøvrig er full av magneter, siden jeg har ei greie for grelle kjøleskapsmagneter med stedsnavn :p
Forrige uke var jeg på besøk hos ei venninne, og ho kom med garn til meg! Mammaen hennes har garnbutikk, og derfra fikk jeg altså et nøste med palett - så nå lurer jeg veldig på hva jeg skal lage av det! Det er jo så fint!
Hadde jo tenkt å montere litt i dag - men har brukt nesten en time på å lete etter nålene mine nå, jeg husker til og med at jeg la de på et lurt sted så de skulle bli lette å finne igjen, men... Så da får det bli montering på søndag - skal på skole et par dager nå, og hockeykamp, før jeg kommer hjem. Og tar ikke med bort ting som skal monteres, montering er kjedelig hjemmesyssel...

2 kommentarer:

  1. Tørre vafler, ja... Det spiste jeg alltod hos min mormor da jeg var liten. Herlig!

    SvarSlett
  2. De tørre vafflene ser nydelige ut...kan ikke huske at jeg har smakt det noen gang!Heisann. Første gang jeg titter innom bloggen din;) Myyye fint du blogger!
    Jeg fikk også palett-garn i gave nå nettopp, to nøster i blåfarger...og jeg har ingen ide om hva jeg skal strikke. Gleder meg til å se om du viser hvordan garnet ser ut når det blir strikket:)

    SvarSlett

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)