onsdag 1. april 2009

Tanzania - her bor jeg!




Mwanza - Rock City... Noe av det mest karakteristiske med Mwanza er steinformasjonene og fjellformasjonene som stikker opp her og der. Siden jeg bare tok bilde i det vi kjørte forbi så synes det ikke så godt, men det er altså bygd massevis av hus oppi lia her, bak en stein, mellom to andre hus, det er mange muligheter om en bare ser de!
De neste bildene er fra Magu district, ca en time utenfor Mwanza der folk bor mye mer tradisjonelt. Selv om det ikke lenger er så vanlig å bygge sokomanes tradisjonelle runde hus, er det fremdeles tak av naturmaterialer, og jeg vil tro veggene består av trepinner og leire.
I Dar es Salaam bor folk derimot mye mer urbant med de fordeler og ulemper dette bringer. Mens en i stor grad driver jordbruk i Magu er det ikke plass til dette i Dar, og folk bor også utrolig tett der. Denne gangen var jeg ikke i et typisk boligområde for den jevne tanzanianer, men jeg var det i november, og selv i rimelig store boligområder i Dar er det ikke kloakksystem eller stabil strømleveranse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)