søndag 21. desember 2008

Årets dorullfigur og en gavemus!

For noen år siden hadde jeg og min tante en gjensidig utfordring hvor målet var å lage alle julegaver. (Jeg greide det faktisk, selv om jeg har blitt bittelitt sløvere med tiden...) Men: bakgrunnen for årlige dorullfigurer ligger altså der, siden ei av venninnene mine spådde at det kom til å bli dorullnisser på alle til jul det året! Jeg tenkte: ok. Og så fikk hun dorullnisse. Hun fikk nok noe mer, men det kan jeg ikke huske hva var... Men siden den gang har hun altså fått dorullfigurer av meg, og her er årets :) I år ble det en dorullengel, den er strikket i Kitten Mohair, selvfølgelig uten oppskrift, og bare ble sånn etter at jeg har prøvd meg litt fram.

Ellers har jeg gjort ferdig denne gavemusen i kveld, hadde igjen bare å feste på ører, øyne, værhår og hale - en hale som forøvrig er formet som en sløyfe (det synes såvidt bak på venstre side...) slik at gavemusen kan henge på døren til lille Jonas på snart to år :)

3 kommentarer:

  1. Så flotte ting du lager. Ønsker deg ei god jul og et godt kreativt år:)

    SvarSlett
  2. herlig denne mus og engelen ble...
    ønsker deg og dine en riktig god jul og et godt hobby år i 2009

    SvarSlett
  3. Så kjempesöt den musa ble, ellers mye fint hos deg. Med hilsen fra asterix.

    SvarSlett

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)