tirsdag 18. november 2008

Oppgave og kurs

I morgen kl 1400 skal jeg ha levert en oppgave om forholdet mellom sentralmakt og lokalsamfunn i middelalderen, og jeg må vel si det slik at det går litt trått... Det er et veldig spennende tema, og jeg kan linke det opp mot teorier i hytt og gevær, men det er bare så mange andre ting som surrer i hodet og frister å gjøre!

I ettermiddag og i morgen skal jeg på samling/kurs med Utstillingsvindu for kvinner i lokalpolitikken ( http://www.regjeringen.no/nb/dep/krd/tema/kommune-_og_fylkesforvaltning/utstillingsvindauge-for-kvinner-i-lokalp.html?id=486664 ) på Dovre, og jeg tror det blir spennende! Vi skal blant annet ha mediatrening med Blått Blikk media, to veldig flinke damer jeg har vært på kurs hos tidligere også. Merket at jeg ble mye flinkere til å spissformulere meg etter forrige kurs med dem, og det har jeg hatt god bruk for - selv om ting kan være ufattelig kompliserte så har en ikke alltid muligheten til å bruke mye tid på å forklare...

Ellers har jeg såvidt begynt å tenke på hva som skal med til Tanzania, og jeg har kommet så langt at jeg har satt kofferten på gulvet, og medisiner og sånn på kjøkkenbordet. Slipper å ta vaksiner nå, siden jeg tok i forbindelse med reisen i januar/februar - så da er det bare malariatabletter som er helt nødvendig :)

Så nå må jeg bare prøve å skrive noen sider til før jeg reiser, og så får jeg satse på å ta med meg noe pensum på kurs, og gjøre det ferdig i kveld...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)